5 Ocak 2011 Çarşamba

Bülent Ortaçgil şarkıları....


Bu hafta N5'te Bülent Ortaçgil konuk.... 25 Aralık'ta Cibali'de denizin kenarındaki parkta buluştuk onunla...Hava serin ama güneşliydi.... İlk gençliğimden beri hayranı olduğum koca Bülent Ortaçgil karşımda olunca dilim tutuldu tabi... Varlığımızdan rahatsız olmasın diye çok az konuşarak hazırlandık çekime.... Listesini gözden geçirebilmek ve aklında tutabilmek için bir kalemle kağıt istedi benden.... O kadar heyecanlıydım ki çandamda bulduğum ilk arkası temiz kağıdı ne olduğuna bakmadan ona verdim ( Sonradan o kağıdın, kuaföre saç modelini göstermek için yanıma aldığım Jean Seberg fotoğrafının fotokopisi olduğunu farkettim.) Bulduğum defterle değiştirmesini istedim ama O kabul etmedi. "İdare ediyorum" dedi. Daha çok susmamı ve kafasını toplaması için rahat bırakmamı istiyordu... Sustum ama yine de yanından ayrılmadım... listesini bitirip çekim hazırlıklarını beklerken de konuşamadım.... Sanki öylesine konuşmalara kızarmış gibi geldi. Ona olan hayranlığımı ya da konserlerindeki anılarımı falan anlatmadım...
Çekim bittiğinde her N5 röportajında yaptığımız gibi ondan beraber bir fotoğraf çekimi rica ettik. Bizi kırmamak için kabul etti. Ama makinenin polaroid makine olduğunu görünce keyiflendi.... Digital yeni kuşak yerine eski usül bir makine görmek ve onu elimizde sallamak onu neşelendirmişti. Biz de ona hediye etmek üzere menajeriyle bir fotoğrafıyla çektik...
Aradan geçen zamanın ardından bugün montaj için onun şarkılarını tekrar dinlemeye başladım ve bazı şarkılarını unuttuğumu farkettim.... Oysa öyle çok sevdiğim şarkılardı ki onlar mesela Kediler...."Siz hangi kedilerdensiniz?" ya da Bozburun.... En sevdiğim 5 Bülent Ortaçgil şarkısını seçeyim ben de dedim ama ,seçim o kadar zor ki... Şimdilik sadece dinliyorum bulabildiğim her şarkısını.... İçimi temizleyip beni olmak istediğim kişiye dönüştürür gibiler.... Sakinlik içinden bakabiliyorum herşeye....
Onun N5 listesinde ne var diye soran varsa yarını beklemek zorunda....Ama o zamana kadar küçük bir ipucu verebilirim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder