28 Temmuz 2009 Salı

Sigarayı bırakmak ne dayanılmaz bir ıstırap...


Kaç gün oldu bilmiyorum... Sanırım bugün 5. gündeyim... Her an "neden" diye soruyorum kendime..."Neden böyle birşeye kalkıştım ki?..." Ama sanırım sıkıldım...
Sigara içmek eğlenceli bir şeydi eskiden... Bir kere karizmatikti... Karizma saydığımız her kişiyi sigaralarıyla gördük bildik... Hayatımıza onlar gibi olma isteğiyle girdi sigara... Başladıktan sonra da sigaranın zevkini aldık... Günün ilk sigarası, kahvenin yanında sigara, yemekten sonraki sigara keyfi önemli zamanları oldu hayatın....
Ama artık işte onlar çok geride kaldı... Bir kere benden önceki kuşağın üzerinde bıraktığı etkilerini gördüm sigaranın. Annemde kaç yaşından sonra astım başladı. Teyzem akciğer kanserine yakalandı. Yakın zamanda da yine bir arkadaşışımın annesinin kansere yakalandığını öğrendim. Bu haberin ardından gelen hastalıkla mücadele sürecinin ne kadar zor ve sancılı olduğunu teyzemden gördüm...
Tüm bunlara karşı hala sigarayla ilişkimi kesmezken işte bu yasaklarla birlikte sona geldiğime inanıyorum...
Beni bezdiren bu şirket kuralları oldu aslında... Kilometrelerce yol yürüyüp geri zekalı bir otoparkta Allahın sıcağında sigara içmek artık hiç de öyle karizmatik değil. Bir eğlencesi de yok. Üstelik o kadar yol yürüdükten, o kadar çile çektikten sonra "bu sıkıntıyı bir sigara için çekemem" deyip bir tane daha yakıyor insan ister istemez. Hoop bir de oldu mu sana sigara sayısında artış... Akşama kadar gir içeri çık dışarı, gir içeri çık dışarı...
Yeter... Artık yeter... Benim de yerlerde sürünse de bir onurum var... ve artık sigara keyif de vermediğine göre ayrılık vakti geldi sanırım... Bazı ilişkiler vardır, karşındaki seni süründürür, ayaklar altına alır ama terkedemezsin... İşte sigarayla ilişkim öyle benim de... Ama artık terketmenin vakti geldi sanırım... Herşeyin başında "Anne lütfen içme artık" diyen bir çocuğum var....
Dua edin benim için... Hayatımda kocaman bir boşluk var artık...Geçecek diyolar ama pek geçecek gibi değil... Şimdi beni uyutsalar mesela ve geçtiğine inandıkları bir vakit uyandırsalar olmaz mı hmm?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder